De 6 basisregels van E-mail Marketing

Er zijn een aantal algemene regels waar (bijna) elke online Marketeer zich aan houdt wanneer hij/zij een effectieve E-mail Campagne wilt opstarten. Wanneer jij dit goed toepast zal je zien dat jouw online resultaten zullen verbeteren!

Personaliseer je E-mails

Hoe vol zit jouw Inbox elke dag? Het is tegenwoordig dé kunst om op te vallen tussen soms wel 20 E-mails. Het personaliseren van de Subject-line is dan ook een ideale manier om de aandacht te trekken van de ontvanger. Je kan bijvoorbeeld de voornaam van de klant gebruiken in de subjectline.

Verkoop jouw product/dienst NIET in de titel

Jouw onderwerp dient een ontvanger nieuwsgierig te maken. Probeer dus een subjectline te verzinnen waarmee jij iemand triggert om de mail te openen. Wanneer jij in de Subjectline al je product verkoopt zal de klant aan de hand van jouw Subjectline al kiezen of hij/zij dat product interessant vindt. Zo krijg jij nooit de tijd om te vertellen waarom dit product zo interessant is voor hem/haar.

Opmaak van de E-mail

Zorg ervoor dat de E-mail makkelijk wegleest. Lange en grote teksten dien je over het algemeen te vermijden. Houdt het kort en bondig en zorg voor een goede balans tussen illustraties en tekst.

Maak een verhaal van de E-mail

Ontvangers zijn over het algemeen geïnteresseerder in een verhaal dan in harde feiten. Ze zijn natuurlijk wel alleen geïnteresseerd in informatie, maar lezen dit liever in een verhaalvorm.

Call to Action

Laat jouw ontvangers duidelijk weten wat ze moeten doen. Wil jij een product aan de man brengen? Vergeet dan bijvoorbeeld niet om op verschillende plekken buttons en/of Hyperlinks te plaatsen richting jouw productpagina. Je wilt namelijk in veel gevallen dat de klant ná het lezen van de E-mail nog verder gaat in jouw Salesfunnel.

Zorg voor Feedback

Feedback van ontvangers is goud waard. Zij kunnen jou vertellen wat zij leuk vinden en vooral wat zij minder leuk vinden aan jouw E-mail(s). Zorg er dan ook zeker voor dat jou afzend-adres (bijv. info@jouwdomein.nl) gelezen wordt én dit ook beantwoordt wordt indien iemand dit leest!